ianuarie 16, 2018

Ca să mai știm că dragostea există




Chiar dacă departe, într-o Românie micuță, ca și cum și-ar fi zărit în oglindă bucuria regăsirii, în lumina credinciosul Sărut, când ne-am zâmbit printre plopii fără soț, cu emoție grea, apăsătoare, un strop din ceva prețios, de suflet aproape, ”în fiecare zi”,  un fel de crez, pentru primăvara care să ne apropie cu farmecul ei, printre liniști, fericiri, încă un motiv de răsfăț și zâmbet, alături de echipa Observatorului, și să ne inspire. Cred că anumiți oameni se aud chemați, fără a sta pe gânduri, parcă simțind nevoia unui reazem, reaprinzând lumina, ca o confirmare și o înălțare a demnității, un adaos la cultură, cuvintele Crinei Bud au atins inimile celor care au citit romanul Arta conversației, și prin donația scriitoarei Ileana Vulpescu, un gest generos, oferit studenților ei de la Glendon College, singurul lectorat în limba română din Canada, o premieră, un act firesc și original (superb demers), un aport considerabil asupra cunoașterii operelor Ileana și Romulus Vulpescu, până la urmă un lucru adevărat și atât de frumos, cu totală dăruire, cu prietenie și prețuire pentru românii din Canada, dar mai ales pentru tinerii care au ales limba română ca obiect de studiu. Toate s-au petrecut de Ziua Culturii, într-un spațiu românesc, Consulatul General al României la Toronto

Am întâlnit poeți, prozatori, artiști vizuali, tineri muzicieni, care au desăvârșit ziua, redându-i armonia, sensibilitatea și culoarea de altădată. Firește, magistrului acestui spectacol i se cuvin mulțumiri, un maestru în artă și tradiție, Dumitru Puiu Popescu. Așa am aflat poveștile adevărate ale echipei Observatorului, dar mai impresionantă decât toate, povestea lui Nică Petre. S-a folosit de această zi a culturii pentru a-i aminti pe toți. Printre cei dragi, și povestea de iubire a Vulpeștilor.
Pe scurt, a fost o zi a prieteniei de ieri, de azi, și câte vor mai fi, o întâlnire bogată, înfierbântată de amintiri, o lecție de viață pentru toți.

Calde mulțumiri organizatorilor, participanților și nu în ultimul rând gazdelor,

Cu recunoștință plină de admirație,

Eli Gîlcescu







2 comentarii:

  1. http://www.observatorul.com/articles_main.asp?action=articleviewdetail&ID=17928

    RăspundețiȘtergere
  2. Violetta Petre

    Doamnei Ileana Vulpescu, cu preţuire şi admiraţie!

    Iar mă-nserez, de mână cu mine prin cotloane
    Şi fericirea doare când are-atâtea toane;
    Nici nu mai ştiu, sau poate nu mai ţin minte clipa
    În care fericirea mi-a sfâşiat aripa...

    Cu-n gest de-nţelepciune aş fi putut s-o am
    Ca pe-o muşcată albă, tânjind un ochi de geam.
    Dar ce-i o floare-ascunsă, înmugurind tăcere?
    Eu o adun în mine şi-o dărui cui mi-o cere...

    Şi ''când mă ard pe suflet'' mai multe cât pot duce
    Le răstignesc pe albul hârtiei la răscruce.
    Şi dăltuiesc cuvântul aşa precum îl ştiu;
    Chiar nenăscut el are un nume în pustiu...

    Şi-mpart cât pot în lume un adevăr ce doare:
    Privim prea rar spre ceruri, privim prea rar spre soare...
    Când ''a avea'' ne este mai mult decât ''a fi''
    Parcă nu-i timp de vară şi mai nimic nu ştii...

    ''Şi-aş săruta pământul'' mai mult ca niciodată
    ''Şi rămas bun'' mi-aş lua de la ai mei odată
    Când voi putea, răspuns, să am la o-ntrebare:
    ''Noi, doamna doctor, când vom muri''? Şi oare

    ''Pe-a Sâmbetei'' cărare s-or pierde-n amăgire
    Mai mulţi sau tot atâţia ''candidaţi la fericire''?
    Care ''De-amor, de-amar şi inimă albastră''
    Vor nemuri o ''Artă a conversaţiei''...măiastră...

    RăspundețiȘtergere